ویرتیوب Uncategorized گزارش نشست “تجربه روابط عمومی دانشگاهی در مواجهه با تاج”

گزارش نشست “تجربه روابط عمومی دانشگاهی در مواجهه با تاج”



[ad_1]

گزارش جلسه

م Instituteسسه مطالعات فرهنگی ، ارتباطات و مطالعات اسناد فرهنگی آسیا چهارشنبه ، 10 ژوئن 2014 ، کنفرانسی را با عنوان “تجربه روابط عمومی دانشگاهی در برابر تاج” برگزار کرد.

به گزارش ایلنا ، م Wednesdayسسه تحقیقات مطالعات فرهنگی ، ارتباطات و بررسی اسناد فرهنگی آسیا چهارشنبه 10 ژوئن 1400 جلسه ای با عنوان “تجربه روابط عمومی دانشگاهی در مواجهه با تاج” را برگزار کرد. سخنرانان این نشست دکتر علیرضا عبدالهی نژاد (استاد دانشگاه علامه طباطبایی و مدیرکل سابق روابط عمومی وزارت علوم) و دکتر عباس قنبری باغستان (عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و مدیرکل روابط عمومی دانشگاه دانشگاه تهران). دبیر این جلسه دکتر زهرا آجا ، رئیس این پژوهشکده بود.
در ابتدای جلسه ، دکتر آجا روابط عمومی را بخشی از روند مدیریت و تصمیم گیری در هر سازمان تعریف کرد و گفت: “چالش رویکرد غیرحرفه ای نسبت به افسران روابط عمومی و نقش آن در سازمان باعث سو mis تفاهم و در همان زمان جامعه را از عملکردهای مفید محروم می کند. “این می تواند روابط عمومی حرفه ای را از بین ببرد. وی توضیح داد که این جلسه در نوع خود جدید است ، زیرا هدف ما درک تجربه زندگی و عملی افرادی است که در دو سطح از سطح بالایی در دو نهاد علمی در طول بحران بازی می کردند. روزهای Covid 19 .

علاوه بر این ، دکتر عبداللهی نژاد ضمن تأیید دو چالش کم تجربگی و سو mis تفاهم مدیریت ارشد ، نقش روابط عمومی را تشریح کرد: روابط عمومی مدیریت بحران در سه مرحله پیش بینی ، آموزش و برنامه ریزی ، مدیریت و کنترل باید نقش داشته باشد . به دلیل اپیدمی جدید کووید 19 ، روابط عمومی بدون مقدمه در مرحله سوم قرار گرفت. به گفته وی ، روابط عمومی وزارت علوم ، برای ایفای این نقش به طور موثر و کارآمد ، یعنی مدیریت و کنترل ، در برنامه ریزی خود دارای سه نقش اطلاعات و اطلاعات ، تبلیغات و فرهنگ ، نظرسنجی و مدیریت افکار عمومی است. مدیرکل روابط عمومی عضو دائمی و رأی دهنده شورای بهداشت وزارت علوم بود و در روند تصمیم گیری شرکت می کرد. این حضور همچنین اطلاعات مناسب و دقیق را برای اطلاع از تصمیمات وزارت ، ضمن تأثیر بر آنها ، فراهم می کرد. همچنین گروه های کاری در اداره روابط عمومی ایجاد شده اند تا از طریق بسترها و کانال های مختلف در قالب های مختلف ، مردم را در جریان این تصمیمات قرار دهند. اسناد و بخشنامه ها در این کارگروه تهیه شده است. دو بحث اصلی این کارگروه عبارت بود از: (1) اولویت دادن به مقوله بهداشت جسمی و حفظ سلامت روان دانش آموزان ، کارکنان و معلمان و (2) استفاده از روش آموزش جایگزین و مکمل.
عبدالله نژاد به تغییر پارادایم در زمینه آموزش عالی اشاره کرد که به سرعت اتفاق افتاد و با تشکیل “مرکز بهداشت” به عنوان مرجع اصلی وزارت ، کارگروهی تحت عنوان “آموزش عالی الکترونیکی” با شعار آموزش الکترونیکی در هر زمان ، در همه جا ، برای همه. ادغام آموزش الکترونیکی در این کارگروه توسط روابط عمومی پیشنهاد شد و دانشگاههایی که امکانات کمی داشتند از ظرفیت سایر دانشگاهها استفاده کردند.
مدیرکل سابق روابط عمومی وزارت علوم ادامه داد: با توجه به کاهش سرمایه اجتماعی ، به ویژه جامعه نخبگان به نهادهای رسمی و کاهش اعتماد عمومی به دانشگاه ، ما باید در ایجاد روحیه امید ، خود اعتماد به نفس و اطمینان در بین این گروه ها. “بنابراین ، پس از برگزاری جلسات متعدد با کارشناسان و اساتید ، ما تصمیم گرفتیم دستورالعمل های کار با روابط عمومی در همه دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی و سایر بخشهای مرتبط را تهیه و ارسال کنیم ، همچنین از طریق شبکه های اجتماعی مختلف و رسانه های رسمی ارتباط با افراد مختلف برقرار شده است. گروه ها.
اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی همچنین به روابط عمومی وزارت علوم برای برگزاری این رویداد اشاره کردند و گفتند: به این رویداد توجه کنید. “برای غلبه بر بحران ، مردم را در علم مشارکت دهید. در واقع ما سعی کردیم با رسانه ها به عنوان بازوی پشتیبانی کار کنیم. در زمینه سازمان داخلی ، به دلیل فضای ترس و شایعات حاکم در میان وزارتخانه ها ، ما اقدام کردیم تا مدیریت ترس در روابط عمومی
دکتر عبداللهی نژاد در پایان سخنان خود گفت: با کاهش فعالیت روابط عمومی در نهادهای دانشگاهی فقط جهت اطلاع رسانی ، این امر منحرف می شود. روابط عمومی باید به طور مستمر و مستقیم در فرایند تصمیم گیری دخیل باشد و صدا داشته باشد. از مأموران روابط عمومی در سمت مشاور ارشد باید برای شرکت در دادرسی و شکل دهی به دادرسی دعوت شود. روابط عمومی باید در کنار اطلاعات و به ویژه در مواقع بحرانی که فضا برای شکل گیری و گسترش شایعات مساعد است ، درگیر اطلاع رسانی و نظارت باشد تا به یک منبع دست اول برای برخورد با شایعات تبدیل شود.

در ادامه این نشست مجازی ، دکتر قنبری باغستان گفت: “برای درک چالش های ارتباطی ایجاد شده در هنگام فوران تاج ، ما باید از تئوری ها و مفاهیم پیشرفته در تحقیقات و تحقیقات ارتباطی استفاده کنیم.” از نظر ارتباطی و رسانه ای ، دنیا طی دهه های گذشته دستخوش تغییرات زیادی شده است و اگر آنها را به موقع و به موقع بفهمیم و آنها را عملی کنیم ، در زمان تاجگذاری با چالش های کمتری روبرو خواهیم شد.
اشاره به مفاهیمی مانند “دهکده جهانی” ، “جامعه اطلاعاتی” ، “جامعه شبکه ای” ، “رسانه های اجتماعی” و سایر موارد. وی در زمینه ارتباطات که بیش از شش دهه مورد بحث بوده است ، اظهار داشت: از نظر عملی و عملیاتی پیامدهای بسیار مهمی در روابط عمومی داشته اند اما متأسفانه نادیده گرفته شده اند.
این مدرس دانشگاه تهران با اشاره به عملکرد کلی و سنتی روابط عمومی در “سازمان ها” به معنای عام آن ، گفت: روابط عمومی سازمان ها و نهادها از نقش بازیگر “قوی” و بازیگر سابق “به” “بازیگر” عادی “، همراه با تعداد بیشماری از بازیگران ، کاهش می یابد. با یا بدون تاج ، روابط عمومی باید وضعیت ارتباطات جدید را بپذیرند و بر اساس آن آینده فعالیت های خود را برنامه ریزی کنند. در حال حاضر ، با وجود فیلتر کردن ، کشور حدود 40 تا 45 میلیون کاربر در تلگرام ، حدود 40 میلیون کاربر در اینستاگرام ، حدود 35 میلیون نفر در WhatsApp و بیش از 2 میلیون کاربر فعال در توییتر. این میزان نفوذ اینترنت و حضور کاربران ایرانی در فضای مجازی برای سازمان ها به این معنی است که بر خلاف گذشته ، ارتباط با مردم ، آنها نباید به دنبال مخاطبان در جاهای دیگر ارتباطات شخصی و جسمی سابق باشند و نه در رسانه ها و روزنامه های سنتی. آنچه همزمان با تاج گذاری اتفاق افتاد این بود که این تحولات ملموس تر و ملموس تر شدند و به نوعی انتقال به آن و تصویب آن اجتناب ناپذیر شد. علاوه بر این ، در طی این انتقال ، بسیاری نیز به مزایا و مزایای فضای مجازی و ظرفیت آن برای توسعه فعالیت ها پی بردند.
مدیرکل روابط عمومی دانشگاه تهران گفت: با فوران تاج و همچنین حضور و حضور محافل اصلی اکوسیستم دانشگاه ، این روند رو به افول است. به عنوان مثال ، در گذشته ، اساتید ، محققان و دانشمندان پویایی دانشگاه ها را از طریق مصاحبه یا گفتگو با خبرنگاران نشان داده اند ، اما با شیوع بیماری همه گیر کرونا ، رسانه های رسمی و سنتی تحت تأثیر قرار گرفته و اختلالات ارتباطی تحت تأثیر قرار گرفته اند. در جامعه ، اکوسیستم در مراحل اولیه دو برابر شده است. به همین دلیل ، شاهد افول بسیار ناچیز و حضور محافل ابتدایی اکوسیستم دانشگاه در جامعه بوده ایم که از نظر سرمایه اجتماعی و … به دانشگاه ها آسیب رسانده است.
دکتر قنبری باغستان در پایان سخنان خود با اشاره به تجربه روابط عمومی در دانشگاه تهران در زمینه کرونا گفت: دانشگاه تهران به لطف برنامه هایی که تهیه کرده بود تجربه موفقی در این زمینه داشت. برای انتقال دیجیتال قبل از سالها و برنامه های خود را در بستر دیجیتال راه اندازی می کند. در زمینه روابط عمومی و اطلاع رسانی ، ما در دانشگاه تهران به طور جامع عموم مردم و ذینفعان دانشگاه را مورد بررسی قرار داده ایم و سعی کرده ایم ماهیت ارتباط با هیچ یک از ذینفعان را در شرایط همه گیر مزاحم نکنیم.

[ad_2]

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.